понедельник, 25 января 2016 г.

Сценарій родинного свята

Сценарій родинного свята "У колі дружньої сім'ї"

 Мета: виховувати любов  і шанобливе ставлення до найближчих і найрідніших людей –       батька і матері, людяність, доброту, щирість у стосунках; вчити  виявляти  повагу до рідних, прислухатися до їхніх порад, допомагати їм. Розвивати дитячу творчість,  артистичні здібності дітей.
Оформлення зали: тематичні малюнки, сімейні фото.
Учитель: Добрий вечір вам усім! Теплих усмішок, радісних облич, чудового настрою!  Шановні гості, ми запросили вас сьогодні на родинне свято «У колі дружної сім’ї», адже,  школа – це теж сім’я. А сьогоднішній вечір – це освідчення в любові до своєї сім’ї, бажання зробити для неї щось приємне.
Ведучий: Шановна  родино, добрий вечір! Ні, я не помилилася, сказавши саме так, бо думаю, що сьогоднішнє свято – це сходинка до нашого зближення, до родинного єднання.
І я щиро вітаю всіх, хто зібрався  в цій залі, тому що усі ми – велика  шкільна родина. А зібралися ми, щоб краще пізнати один одного, пожартувати, позмагатися, відпочити, подарувати усмішки один одному.
Діти.        Добрий вечір, шкільна  родино!
                 Добрий вечір, шкільна сім’я!
                 Зичимо щастя усім і добра!
 Учень.     Красиво й затишно у нашій світлиці –
                  Гості у залі сидять дорогі.
                  Сьогодні у нас родинне свято,
                  І хочеться всіх привітати мені.
Учениця.  Нехай похмурий день стане світлішим,
                  Хай буде всім на серці веселіше,
                  Щоб всіх нас усмішка здружила,
                  І щоб щасливо й весело ми жили.
Учень.       Прийміть від нас  вінок вітань,
                  Вінок найкращих побажань.            
Учениця.  Щасливі ми, що живемо на такій чудовій землі – в нашій славній Україні, тут  корінь роду українського.
Учитель:  Шановні батьки, діти, гості! Запрошуємо вас до нашої господи на хліб та сіль, на щире слово, бесіду мудру, свято наше родинне.
Учениця. Добрий вечір, рідненькі  мами!
                 Добрий вечір і татусям!
                 Добрий вечір бабусям рідним!
                 Добрий вечір усім гостям!
Учень.      Ми дуже раді вас вітати,
                  І сподіваємось, що кожен
                 Для себе щось узяти зможе.
                  Хтось настрій добрий запозичить,
                  Бо усмішка усім нам личить.
                 Хтось слову доброму зрадіє,
                  Бо про добро усі ми мрієм.
Учениця.  Та починати вже нам час.
                  Сюди запросили ми вас,
                  Аби усіх разом у дружнім колі,
                  В домівці нашій, рідній школі
                  Сердечно й щиро привітати
                  З сьогоднішнім родинним святом.
Ведучий: Кожному із нас близькі і дорогі слова «дім», «сім’я», «діти». Ці знайомі та надійні слова випромінюють світло і тепло, дарують відчуття надійності. Тато і мама! Чи є в світі тепліші слова? Ні! Батьки дали нам життя і ведуть нас по ньому. І така вже бачите їхня доля, все життя супроводжувати свою дитину. Діти – продовження своїх батьків. В народі кажуть: «Без сім’ї немає щастя на землі». Так, дійсно, саме в сім’ї дитина робить свої найперші кроки, звідси вона відправляється в своє самостійне життя, навчається любові і добра, вчиться шанувати свій рід, свою землю. Образи батька, матері та дітей  увійшли в прислів’я. В народі кажуть:«Хто батьків має, той у добрі зростає».
Учитель: Учні нашого класу приготували  прислів’я  й  приказки  про сім’ю,  родину.
(Учні розповідають прислів’я й приказки).
-           Шануй батька й неньку – буде тобі скрізь гладенько.
-  Нема того краму, щоб купити маму.
-  У сокола і діти соколята.
-  Матері ні купити, ні заслужити.
-  Добрі діти – батькам вінець, а злі діти – батькам кінець.
-  Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане.
-  Добре й неньці, як дитина в славі.
-  Мати одною рукою б’є, а другою гладить.
-  Який дуб - такий тин, який батько – такий син.
-  З батьком суд коротенький.
-  Який кущ – така й калина, яка мати – така й дитина.   
-  Яка сім’я, такий  і  я.
-  Батько краще догляне семеро синів, ніж семеро синів батька.
-  Нема цвіту білішого, як цвіт на калині, нема в світі ріднішого, як мати дитині.
-  Батьківська лайка – дужча за материнську байку.
-  Батько не мати – не поцілує, не приголубить.
-  На сонці добре сидіти, а коло матері добре жити.
-  Яке дерево – такі й квіти, які батьки – такі й діти.
Учитель. А діти у нас щиросердні, працьовиті, талановиті, отже, батьки – теж. А як же діти уявляють собі сім’ю?
Учень. Тато, мама і я – ось моя сім’я!
Учениця. А в сім’ї  повинні  панувати  мир, злагода та взаєморозуміння. Зараз ми перевіримо, чи  знаєте  ви звички та інтереси  один одного, як обізнані ваші родини  про пам’ятні  дати  батьків та  дітей.
(Оголошується конкурс для сімей.)

КОНКУРС «ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ  ОДИН  ОДНОГО ?»
(Визиваються  сім’ї: тато,  мама  і  дитина).   
Завдання для дітей:
- Яка улюблена страва у твого татуся?
- Коли день народження твоєї мами?
- Яким квітам віддає перевагу твоя матуся?
- Що тобі слід робити, щоб твоя мама посміхнулась?
- Яку річ у вашій  сім’ї  вважають  найціннішою?
Завдання для татів:
-    Назвіть улюблену пісню вашої дружини.
-    Назвати  донечку лагідними словами.
-           Яку страву готує найкраще ваша дружина?
-           Улюблений урок вашого сина.
-    Улюблені солодощі дитини.
Завдання мамам.
-   Улюблене заняття вашої дитини (хоббі).
-   Яка мрія у вашої дитини?
-   Назвати друзів своєї  дитини.
-   Яка погода була в день народження вашої дитини?
-   Улюблена телепередача вашого чоловіка. 
Учитель: Молодці, учасники нашого конкурсу. Ми за вас  раді.
Ведучий: Діти! А чи не траплялося вам конфліктувати зі своїми батьками? А як ви з положення виходили? Ось як це вдалося зробити героєві вірша Анатолія Костецького «Батьки  - « Чомучки»…                                                                                                                                     - Ну і мама! Ну і тато!                                                                                                                          Наче справжні дошкільнята!                                                                                
Нічогісінько не знають                                                                                                                           Смішно і  сказать  комусь! -                                                                                                                   Бо щодня мене питають                                                                                                                         Лиш одне: «Чому? й «Чому?» …                                                                                                          - Ти чому образив Вітю?                                                                                                                       - А чому отримав двійку?                                                                                                                        - А чому прийшов так пізно?                                                                                                                  - Ти  чому  в  шкарпетках  різних?                                                                                                       - Ти чому такий непослух?                                                                                                          
 - А  чому  не  стелиш  постіль?
 - Ти чому це вірш не учиш?
 - А чому портфель без ручки?
 -  І чому такий синець?
Ох, настане мій кінець!
Не поясниш їм ніколи –
Хоч би й дуже захотів…
Треба їх  віддать  до школи –
Хай питають вчителів!
Учитель: Дітям завжди хочеться, щоб батьки більше вільного часу проводили з ними. Але не завжди так виходить…
Послухайте вірш А. Костецького «Новий Закон»
Коли б начальником я став
Хоч на одну годину,
То я б одразу наказав
Закон ввести єдиний:
У дні святкові й вихідні
Батьків не допускати
Без нас у парк, на стадіон,
До цирку й до театру.
Ще й всюди входи спорядив
Словами охоронними:
«Вхід без дітей для всіх батьків
Суворо заборонено!»
Ведучий: А зараз я пропоную послухати розмову батька і сина.                                               
Сценка
Син: Тату, а чому по небу пливуть хмари?
Батько: Підеш до школи – дізнаєшся!
Син: Тату, а у Баби Яги є бабенята?
Батько: Звідки я можу знати?
Син: Тату, а скутер не любить цукерок?
Батько: Не знаю, я його не запитував. 
Син: Тату, а ти не сердишся, що я у тебе про все запитую?
Батько: Що ти, сину? Чим більше ти будеш запитувати, тим більше будеш знати.
(Син виходить.)
Батько: От уже непосидюче!  Хоч би швидше  тебе до школи відправити.
Учитель: Зі слів дітей – улюблений час у родині, у кожній  сім’ї – це  вечірні години, коли всі повертаються додому. Можна зібратися разом за столом, відпочити і, навіть, погратися.
Давайте і ми також пограємося. 
Ведучий:
Зіграти хочеться мені
Із вами, друзі, в «Так» чи «Ні».
Я вам питання задаю,
Готуйте відповідь свою.
Відповідай, коли мастак
Єдиним словом «Ні» чи «Так».                           
ГРА  «ТАК» чи «НІ».  
  – Ви  мамі вдома допомагаєте?                                                                                                           - Ліжко зранку застеляєте?                                                                                                                  -  Посуд  миєте?
- Чашки  б’єте?
- А маленьких доглядаєте?
- І в сніг перекидаєте?
Учитель: У ваших батьків завжди вдома  багато турбот. Тому потрібно їм допомагати. Пропонуємо інсценізацію вірша А. Костецького «Домашній твір». Можливо, хтось із вас впізнає себе?
Автор: Вітько - бідак  страждає так, аж дригає ногами.
             Він за столом, він пише твір: «Я помагаю мамі».
             Старанно олівець гризе, та супить брови грізно,
             Але нічого, - хоч умри! – до голови не лізе.
             Та ось тихесенько зайшла  в його кімнату мама.
Мама:   Вітюнь, будь ласка, в магазин сходи за сірниками.
Син:     Ідея!
Автор: Вигукнув синок, а мамі:
Син:   Ну й морока! Сама іди! Я твір пишу, роблю важкі уроки.
Автор: І мама вийшла, а Вітько швиденько пише в зошит:
Син:    Я в магазин  завжди ходжу, коли мене попросять…
Автор: Хвилин  за десять мамам знов  з’являється  у дверях.
Мама:  Вітюнь,  картопельки  начисть,  а я зварю вечерю.
Син:    Сама  начисть!
Автор: Кричить Вітько, та так, що ледь не лопне.
Син:     Я твір пишу, я зайнятий! Сама вари картоплю!
Автор:  Виходить мама, а синок писати знов сідає:
Син (пише): Я мамі сам варю обід, вечерю та сніданок.
Автор:    Радіє син.
Син:        Не твір, а люкс!
                Оцінка буде гарна.
Автор:     І геть не думає про те,
                 Що він радіє марно.
(Звучить фонограма дитячої  пісні.  З’являється  Фея Ввічливості.)
Фея:     Добрий вечір вам, малята, любі хлопчики й дівчата! Здогадайтесь  дітки, хто я? Так, я – Фея Ввічливості. Там, де я  з’являюсь -  ніхто ніколи не свариться.
В моїй країні всі живуть дружно і допомагають один одному.  А чи всі діти в цій залі  чемні та ввічливі?
Діти:  Так! 
 Фея:   А я щось не вірю. А, можливо, ви, як ця дівчинка Наталка?
(Заходить Наталка і мама.)
Наталка:  Мамо, вчителька вчора  нам сказала, щоб ми допомагали вдома. Я помила посуд, замела підлогу, сходила до крамниці по хліб та молоко.
Мама:   А сьогодні чомусь допомоги я не дочекалася, доводиться нагадувати. Допоможи мені, доню!
Наталочка: А сьогодні нам вчителька нічого не казала!
Фея:    Ви такі, як ця дівчинка?
Учень: Ні!
Учениця: Феє, ти помиляєшся, ми вже дорослі.
Фея:  А зараз ми побачимо, які помічники ростуть у наших мам, як вони допомагають їм по господарству?
КОНКУСНА ПРОГРАМА
1  конкурс: Пришивання ґудзика.
2 конкурс: Хто швидше обчистить картоплю.
3 конкурс: Одягни сестричку.
4 конкурс: «Господарочка». «Звари борщ». (Визиваємо  2 дівчинки. Вони витягують  листочки із назвами продуктів. Хто першим збере повний набір, той і перемагає).
5 конкурс: «Смачного!» ( «Хто назве найбільше страв із картоплі».  2 учасників називають по черзі назви страв. Той , хто першим зупиниться, програє.)
(Фея вручає призи переможцям і несподівано під звуки казкової мелодії зникає).
Учень: Дорогий, хороший, любий  тато!
             Кращого за тебе не знайти.
             Дорогий, хороший, любий тато!
             Як чудово, що у нас  є  ти.
Учитель: Тато! Який він? Суворий,  вимогливий, його любов  до дітей  стримана  і врівноважена. Ваші батьки виховують вас, хочуть, щоб ви були працьовитими, щоб вас поважали – хочуть пишатися вами.  А як же часто  хлопчикам хочеться бути схожими на своїх татусів!
Ведучий: А зараз ми оголошуємо конкурс для дуетів: батько – син.                              
Конкурс «КОЛЬОРОВІ КУЛЬКИ»
( Сісти на кульку, щоб вона лопнула, дістати завдання і виконати його.)
Завдання: 1. «Силачі». Хто швидше покладе руку супернику .
                  2. Зав’яжи бантик доньці, сестричці.
                  3. Хто швидше одягне доньці,  сестричці фартушок.
                  4. Заспівати куплет улюбленої пісні.
(Нагороджуємо переможців.)
Несподівано з’являється  Фея Ввічливості під звуки ритмічної музики, кружляє в танці, підхоплює дівчаток , які весело танцюють з нею.
Фея: Як мені подобається на вашому святі!  Але у танці  не вистачає хлопчиків. Хочеться перевірити їхню енергію, розум, наполегливість, а найголовніше – уважність і те,  як вони знають своїх однокласниць. Оголошуємо конкурс – танець для наших хлопчиків.
                                  КОНКУРС « ВІДГАДАЙ»
Визиваємо 3 хлопчики і їм зав’язуємо  очі хусткою. Потім  визиваємо  три бажаючі дівчинки.  Дівчатка запрошують хлопчиків  до танцю.  Під час танцю хлопці із зав’язаними очима    повинні здогадатися,  хто із ким танцює. Звучить  повільна музика.
(Переможцям Фея вручає подарунки.) 

ТАНЦЮВАЛЬНИЙ  КОНКУРС для мам і татусів  «ОРИГІНАЛЬНІСТЬ»
Визиваємо  п’ять  сімейних  пар. Кожна пара обирає собі надувну кольорову кульку. Конкурс на оригінальність проводиться в три тури. Спочатку учасники тримають кульки між щоками, в другому турі – між животами, а в третьому – повертаються один до одного спинами і кульки тримають між ними.  Умови конкурсу: під час танцю не торкатися один одного руками, не поправляти кульки, кожній парі намагатися бути найоригінальнішою. Для кожного туру звучить окрема мелодія. Пара, яка втратила свою кульку – вибуває з гри. Результати конкурсу підводяться після кожного туру. Глядачі  оплесками обирають переможців.                                  
(Фея нагороджує переможців.)               
КОНКУРС для дітей  «ПІСЕННИЙ ВЕРНІСАЖ»
Учасники поділяються на дві команди.
Переспіви улюблених пісень.
Учитель: Ось і добігає кінця наша зустріч. Ми подружилися, породичалися, краще пізнали один одного, стали справжньою шкільною родиною. І як рід, родина будемо завжди разом радіти успіхам, разом працювати і відпочивати, разом зростати та розумнішати.
Ведучий: Шановні батьки, дякуємо вам, що ви завітали до нас на свято.
Учень:        Поклонимося щодня батькові низенько,
                    Бо в нього серденько до твого близенько.
                    Поклонимося щодня матері ще нижче,
                    Бо серденько в неї до твого ближче.
Учениця:    Обіцяємо батьків шанувати повсякчас
                    І подякуємо їм за любов до нас.
(Звучить весела музика.)





                                          ЛІТЕРАТУРА:

1.Кравченко К. П. Мій тато і я. // Розкажіть онуку. – 2002. - №21 – с. 34.
2.Решетняк Г. З. Дітвора сміється. // Розкажіть онуку. – 2002. - № 10 – с.3.
3.Розробки календарних свят та виховних заходів у 2 – 4 класах / Автори - упоряд. Бовтенко К. І., Стрельнікова В. М.  – Х. : Вид. група «Основа», 2009. – 160с. – ( Б – ка журн. «Початкове навчання та виховання» ;  Вип.. 12 (72))                                                                                               4. Система виховання у початковій школі (за Національною програмою виховання МОН України) / упоряд. А. В. Лихва, 3-тє вид.- Х. : Вид. група «Основа»,2011. – 373, [3]с. – (Серія «Початкова школа. Класний керівник»).










 
                                                                                                         
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           



Комментариев нет:

Отправить комментарий